iimpann

Alla inlägg under april 2013

Av Ida Rönnberg - 4 april 2013 22:07

Att bo brevid en kyrkogård tänkte jag prata om nu! Det är att ni får vara med och diskutera om du själv skulle kunna göra det osv. Jag bor brevid en och det har väl sina för och nackdelar eftersom jag tror på andar så är det inte så kul, det som är bra att bo brevid än är att man har nära till gravarna, men kan ta fina bilder och man kan hitta underliga/läskiga saker där.

 

När jag och min kompis var ute och gick i sommras en runda runt ett spår som man kan gå. och då går man framför och lite avsides vi kyrkan. och då hittade vi stället där man slänger gravarna! Förut så kastade dem ner gravarna i ett stup men nu har dem fixat ett nytt stället och då lägger dem bara ner dem och låter dem vara, det var både lite coolt och läskigt eeftersom det fanns gravar som var över hundra år!

 

Hehe.. Bilden är på min kompis och vi hade lite kul.

 

Om jag tycker om att bo vid kyrkan, ja det gör jag och jag älskar dem läskiga stunderna även om jag håller på att skita på mig då, men det är en annan sak   .


Skulle du våga gå runt i mörkret på en kyrkogård??

Av Ida Rönnberg - 4 april 2013 21:39

Idag när jag var inne och tog kort till ID eller vad det heter så gick vi in på hm, så klart så hittade jag lite kläder! Sen åkte vi till mormor på sjukhuset i en timme och sen åkte vi till dollarstore   (om jag ska lära er en sak om suringar så är det att vi gillar billigt/gratis) Och då köpte jag en XXL  skjorta som jag ska klippa av armarna på och ha som en klänning typ. Sen åkte vi till Maxi och där köpte jag ett par skor!

   

Blir lite suddiga bilder för jag hade inge bra ljus och min kamera är full (med bilder!) Men jag hoppas ni ser, jag älskar ryggen på den hära och katten är så söt! Från hm och kostade 50kr

 

Också från hm och kostade 50 kr. Jag gillar dödsakallen och jag måste köpa på mig lite svart, för att jag har inge svart typ.

 

åå vad glad jag är! Har velat ha en sånhär men 250 kr var för dyrt tyckte jag, men nu kostade den 150 kr!!

 

Skjortan som inte har nå armar snart! Den kosade 50 kr!

 

Mina ur snygga skor! Dem kostade 99kr och jag är rent sagt kör i dem!

Hoppas ni gillade inlägget även dem dåliga bilderna, hade haft det på mig men jag ser inte klok ut efter en lång dag på stan! Hehe...


Av Ida Rönnberg - 4 april 2013 11:35

Idag ska jag in till stan och ta kort som ni ser på rubtiken. Det är för att jag ska skaffa id ifall nån tappar bort mig. Hehe nej jag skoja bara, det är till att se att jag är jag. Sen i sin tur ska jag också skaffa kontokort. Det ska bli super! Fast jag hatar att ta kort... nu ska jag fixa en god smoothie till mig igen sen ska jag gå ner och duscha. Syns senare!

Av Ida Rönnberg - 3 april 2013 23:17

Igår så kom ju min bror och hans fru och Harry och då bakade jag drömtårta bara för att jag kan   Men asså titta på bilden!

 

Jag lyckdes ju ta en snygg bild på mat, har aldrig gjort det. Hade tänkt att skriva receptet men jag pallar inte idag jag är för trött. Men eller hur att bilden vart snygg! Bara för att jag kan... Är en ny kategori här   

Av Ida Rönnberg - 3 april 2013 23:01

Jag har många favvo låtar min det är några jag alltid lyssnar på.

Den hära videon är lite konstig men låten äger!

Tänker på Thelma  låte är så fin och jag kan snart texten utan till.

Den hära låten är bättre på spotify för den hära är det bara akustisk gitarr med, men om ni har spotify så sök på den hära. Den är jätte bra.


Av Ida Rönnberg - 3 april 2013 22:41

Puhh säger jag bara vilken dag det har vart, jag vaknar med huvudvärk så jag går in och försöker svälja en alvedon (panik). Jag gör en smoothie bara för att skämma bort mig själv, tänker det kan bli ett kul inlägg och så tar jag kort och sätter mig och skriver. När jag var klar så tittade jag på tv efter några min så tittade jag på kommentarer och ser att jag har fått en super söt kommentar (gör min dag, hehe) Mamma åker iväg och pappa jobbar... Tar fram restar av tacos. Sen har jag inte gjort mer än åkt och bowlat, gick så dåligt att jag inte vill prata om det   Hehe nej jag skoja bara, det gick bra i början men i slutet var jag så trött så jag bara körde.

 

Satt även ute i solen och trivdes! (inte bra bild jag vet men duga får den göra) Och då såg jag att jag snart kan ha mina platåskor, eftersom det är farligt halt i vår backe vill jag inte ta risker att bryta något.. 

 

Den svarta prydnaden på sidan har jag fått på min fot när jag var liten!!! De gjorde inte alls ont, det gjorde fruktansvärt ont!!

Av Ida Rönnberg - 3 april 2013 22:32

lyx vs budget


Nu har även jag fixat in en lyx vs budget inlägg till er, för jag har sätt det på andra bloggar och jag själv tycker om att titta på sånt   Det tog sin lilla tid att fixa men nu är jag klar och hoppas att ni gillar det!

Av Ida Rönnberg - 3 april 2013 21:40

Jag tänkte göra en lisa på saker jag är bra på, som jag tänkte använda här på bloggen    Och så här vart den...

 

Jag kom inte på något som jag är så hära grym på så jag började kladda ist   Bra Ida, nu har jag en nerkladdad sida i min mangabok och jag vet inte vad jag är bra på än! Om jag skulle gå på jobbintervju och dem frågade vad jag är bra på... Mitt svar: eeeuuummm?

Vad kul att just du hittade hit! Jag heter Ida och som ni ser på bilden har jag en katt och han heter Zigge :)
Jag är lite allmänt konstig och jag älskar att sitta ner och rita. Jag är 16 år och det betyder att jag ska snart börja på gymnasium. På min blogg kan du läsa om allt! Men vad ska jag göra för att få just dig att stanna kvar och läsa min blogg? Det får du själv bestämma om du vill stanna kvar och läsa allt ifrån min dyslexi till vad jag har ritat, sen gillar jag också att skriva om kläder och smink. Men jag hoppas på att min lilla blogg får dig att le :)

Mycket stav fel?

Ja det kan vara för att jag har dyslexi. Och det är att man har svårt med stavning och läsning.

       

fråga mig!

11 besvarade frågor

Har du frågor?

Har du funderingar eller vill du bara veta något så kan du maila mig till

impanzzz@hotmail.com

Omröstning

Vad vill du se mer av i bloggen??
 Bilder/kort
 Om mig
 Ritat
 Outfit
 Pyssel
 Shopping
 Om min vardag
 Annat

nått du vill se mer av :D? (kategorier)

Arkiv

Cow Print Pointer

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards