iimpann

Alla inlägg under juni 2012

Av Ida Rönnberg - 5 juni 2012 15:46

 

Snart är skolan slut !! Som ni ser så gillar jag jätte mycket skolan .... eller inte. Men i dag var det lyx dag:

No: Skriva om hur det gick att göra bilarna sen slutade vi efter typ 5 min !!

Bild: Göra klart och ta hem ( inte sluta tidigare eller nåt för vår lärare är inte normal !! ) Bild kommer sen på vad jag gjorde på bilden.

Mat: Pannkakor och glass

Tyskan: Hon sa bara att det var sista gången sen slutade vi.

Engelskan: Fotades med våran hjälp fröken som var här för sista gången som skulle åka tillbaka till turkiet.

Så ska en superdag se ut i skolan. Så våran dag bestog mest av håltimmar :D

  

Av Ida Rönnberg - 4 juni 2012 22:46

 

 God natt alla läsare hoppas ni har haft skoj på min blogg .... Så syns vi i morrn. Med nya inlägg


Hejdå <3

Av Ida Rönnberg - 4 juni 2012 19:00

här kommer några bilder som jag har ritat för ett tag sen :)

     

Vad tycker ni ?? :)

Av Ida Rönnberg - 4 juni 2012 17:58

Här kommer några bellman historier ....


Dumma bellman


En gång när Bellman var ute på
skogspromenad såg han nåt som liknade en bajskorv.
Han gick fram till den
och kände på den och den kändes som en bajskorv. Sen luktade han på den och den
luktade som en bajskorv. Slutligen smakade han på den och det smakade som en
bajskorv.
Då utbrast han:
- En bajskorv Tur att jag inte trampade på
den...


Bellman


Det var en gång en rysk en tysk och
Bellman som skulle tävla om vem som hade flest rätt på matteprovet, man skulle
komma så nära som möjligt.
Rysken började och sa:
- Jag hade 23 av 30
rätt.
Tysken:
- Men jag hade 30 av 31 rätt!
- Men jag då, sa Bellman,
jag hade 0 av 0 rätt, så jag kom närmast, alltså jag vann jag!!!!


Bellman på bryggan


En gång så satt Bellman och åt macka på en
brygga, då kom han som ägde bryggan och sa:
- Man får inte äta på
bryggan.
Då svarade Bellman.
- Jag äter inte på bryggan, jag äter på
mackan!


Åå bellman


Det var en gång en tysk, en fransman och Bellman som var fast på en öde ö. En dag hittade tysken en oljelampa, när han gned den så kom det fram en ande.- Ni får en önskning var, sa anden och tysken önskade sig direkt hem till sin hemstad. Fransmannen önskade sig hem till sin fru och barn, vilket också hände. Nu var båda borta så det var bara Bellman kvar, och han kände sig så ensam att han önskade tillbaka tysken och fransmannen.


En gång ställde sej Bellman att pinka invid ett plank. Då kom en polis och fick se honom.
Han sa:
- Det där är mot lagen!
- Nej, sa Bellman. Det är mot planket!


Bellman, en tysk och en amerikan skulle simma över Atlanten. Tysken orkade en mil, sen drunknade han. Amerikanen orkade två mil, sen drunknade han. Bellman simmade dag och natt i flera veckor. När han hade hundra meter kvar till Amerikas kust sa han:
- Hjälp! Jag orkar inte längre! Jag vänder och simmar hem!


Det var en svensk en dansk och bellman. Dom var uppe på Paristornet. Dom skulle släppa ner vars en sak, svensken började med att släppa ner en stol. Så gick dom ner och kollade vad som hände. det stod en kille och grät.
- Varför gråter du?
- Jag fick en stol i huvudet-
Så gick dom upp igen. det var danskens tur, han släppte ner ett bord. Så gick dom ner och kollade var som hände. Det var en kille som stod och grät.
-Varför gråter du?
-Jag fick ett bord i huvudet.
Så gick dom upp igen, så var det bellmans tur, han släppte ner en bomb. Så gick dom ner och kollade var som hände. Det var en kille som skrattade.
-Varför skrattar du?
-Presic när jag hade släppt mig en fis så sprängdes pizzerian.



Av Ida Rönnberg - 4 juni 2012 17:12

  Hoppas ni ser vad det står svårt att rita på slidplatta på paint.

Fråga annars så ska jag föklara :)

Av Ida Rönnberg - 4 juni 2012 16:48

 

Jag har så TRÅKIGT ... Jag vet inte om jag kan gå ut för först regnar det sen inte och så går det runt och runt. Jag vill inte bli blöt -.- Jag skulle vilja läsa några bloggar men jag vet inte vilka har ni nå förslag vill ni att jag ska läsa era så gör jag gärna det <3 skriv bara hej eller bara er blogg addres så kommer jag att läsa ... Det är jätte kul att läsa andras bloggar ...... Så skriv för jag kommer inte röra mig här ifrån på ett tag.

 

Eller om ni har förslag på vad jag kan göra ... Så läser jag era bloggar sen jag gör NÄSTAN vad som helst. Förslag någon ?!

 
Av Ida Rönnberg - 4 juni 2012 16:11





Jag tänkte varje vecka ta en musikvideo och ge ett betyg


Laleh får        av      


Om ni vill jag ska lyssna på er favis video så skriv SKRIV :D jag gilla

Av Ida Rönnberg - 4 juni 2012 16:00

Jag älskar skjortor !! Så här är tre st som jag tycker är snygga men jag har slängt in en jacka också för den var så snygg :D

       

Vad kul att just du hittade hit! Jag heter Ida och som ni ser på bilden har jag en katt och han heter Zigge :)
Jag är lite allmänt konstig och jag älskar att sitta ner och rita. Jag är 16 år och det betyder att jag ska snart börja på gymnasium. På min blogg kan du läsa om allt! Men vad ska jag göra för att få just dig att stanna kvar och läsa min blogg? Det får du själv bestämma om du vill stanna kvar och läsa allt ifrån min dyslexi till vad jag har ritat, sen gillar jag också att skriva om kläder och smink. Men jag hoppas på att min lilla blogg får dig att le :)

Mycket stav fel?

Ja det kan vara för att jag har dyslexi. Och det är att man har svårt med stavning och läsning.

       

fråga mig!

11 besvarade frågor

Har du frågor?

Har du funderingar eller vill du bara veta något så kan du maila mig till

impanzzz@hotmail.com

Omröstning

Vad vill du se mer av i bloggen??
 Bilder/kort
 Om mig
 Ritat
 Outfit
 Pyssel
 Shopping
 Om min vardag
 Annat

nått du vill se mer av :D? (kategorier)

Arkiv

Cow Print Pointer

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards