iimpann

Alla inlägg under september 2013

Av Ida Rönnberg - 28 september 2013 19:46

              

För inte så länge sen så sa jag att jag testades för dyslexi.

Och nu har jag gjort de, jag har dyslexi men jag vet inte vilken grad jag har som jag ska få reda på nu i höst!

som hjälp har jag fått lånat en mac, som ska hjälpa mig att stava och att läsa.

jag tycker det inte är pinsamt att prata om de, det är som att ha glasögon fast jag har svårt att stava och läsa ist.

Men jag har snälla kompisar som rättar och hjälper mig. (Även om jag blir tjurig ibland)

Jag tycker att m,an ska kunna prata om det och det är många som har de idag.

Och jag tycker alla ska kunna prata om de.

Om ni har nå frågor eller om ni har det själva och ni vill prata om det så kan ni maila mig till

impanzzz@hotmail.com

 

Vi kan alla peppa (eller pepa?) varandra genom att skriva en kommentar och skriva;

dyslexi eller att bara gilla det hära inlägget. 

För att jag vill stötta alla som inte vågar prata om de, eller har svårt att be om hjälp.

dyslexi är som att se dåligt förutom att man har svårt att läsa och stava, man får en dator som glasögon fast den hjälper mig ist med att stava ovh läsa.

Vi alla är olika och unika på våra sätt.

Av Ida Rönnberg - 28 september 2013 19:01

Hello!

Det var ett tag sen igen, men nu har jag blivit sugen på att börja igen.

Och jag ska även ha ett nytt tema på bloggen, jag ska fortfarande lägga upp saker som förut men nu ska jag ha en mer peppblogg!

Ni kommer få veta mer senare, nu ska jag bara komma in i bloggandet...

Jag ska blogga varjedag... eller jag ska försöka iaf.

 

Hoppas ni kommer att gilla mitt ny tema så hörs vi   

Av Ida Rönnberg - 2 september 2013 22:07

Tredje veckan... tror jag, och jag har redan kommit igång med dåliga vanor som tex plugga kvällen innan. Inte så smart, stessigt och man lär sig inte.
Men men har tyska glosor idag, inte så många.
Var i stan idag, vi åkte direkt in för vi skulle lämna frank. Och då köpte jag de jag behövde, nya super snygga gympa skor och en ny väska!
Bilder kommer i morgon.

Av Ida Rönnberg - 1 september 2013 20:06

Tänkte visa ett enkelt och roligt tips nu till hösten!

Först så började jag ta fram lite höst saker som låg och skräpade lite överallt. Jag använder mig av så billiga saker som möjligt, som tex fatet kostade 25 kr från indiska, ljus som finns överallt nästan men mina är också från indiska (fick dem i konfe present tsm med en lykta) och allt annat är gratis! Blommor som är torkade från förra året, blad, pinnar, stenar osv.

Sen gick jag ut och hämtade lite mer höstiga saker.

Sen är det bara att fixa och trixa och lägga lite överallt tills de ser bra ut. Sen är det bara att tända och ha det bra!
Parfekt till hösten nu, enkelt, billigt och snyggt!

Vad kul att just du hittade hit! Jag heter Ida och som ni ser på bilden har jag en katt och han heter Zigge :)
Jag är lite allmänt konstig och jag älskar att sitta ner och rita. Jag är 16 år och det betyder att jag ska snart börja på gymnasium. På min blogg kan du läsa om allt! Men vad ska jag göra för att få just dig att stanna kvar och läsa min blogg? Det får du själv bestämma om du vill stanna kvar och läsa allt ifrån min dyslexi till vad jag har ritat, sen gillar jag också att skriva om kläder och smink. Men jag hoppas på att min lilla blogg får dig att le :)

Mycket stav fel?

Ja det kan vara för att jag har dyslexi. Och det är att man har svårt med stavning och läsning.

       

fråga mig!

11 besvarade frågor

Har du frågor?

Har du funderingar eller vill du bara veta något så kan du maila mig till

impanzzz@hotmail.com

Omröstning

Vad vill du se mer av i bloggen??
 Bilder/kort
 Om mig
 Ritat
 Outfit
 Pyssel
 Shopping
 Om min vardag
 Annat

nått du vill se mer av :D? (kategorier)

Arkiv

Cow Print Pointer

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards